Streamovací služba Netflix oznámila své plány ohledně předplatného. Plánuje je na konci letošního roku zlevnit, ale také obohatit svůj obsah o reklamy. Společnost chystá i zákaz sdílení hesel mezi svými předplatiteli.
Netflix o levnějším předplatné obohaceném o reklamy informoval po zveřejnění hospodářských výsledků, které zaostaly za očekáváním analytiků. Tento výrok by málo kdo čekal, protože sama společnost veřejně prohlašovala, že reklamy se na streamovací službě nikdy neobjeví. V poslední době však společnost čelí větší konkurenci a odlivu předplatitelů. Důkazem tomu může být značný úbytek abonentů, který se prvním čtvrtletí roku vyčíslil na 200 tisíc. Očekává se, že na konci roku úbytek vzroste až na 2 miliony.
Další plánovanou změna by měla nastat ohledně sdílení hesel mezi předplatiteli. „Když máte třeba sestru, která bydlí v jiném městě než vy a nesdílí s vámi domácnost, prostě a jednoduše ji nasdílíte heslo. Je to skvělé! Nebudeme tuhle možnost sdílení zakazovat, ale chceme, aby si lidé za ní zaplatili něco navíc,“ informoval o plánovaných změnách výkonný ředitel Netflixu Greg Peters.
Předplatitelé se tedy můžou těšit na změny, která byly bohužel způsobeny velkou konkurencí na trhu. Netflix v současné době nabízí různé typy předplatného. Nejpopulárnější je služba s tarifem 15,49 USD, což je asi 367 korun. Podobně jako Netflix postupují i další streamovací služby. Například HBO Max nabízí službu bez reklam za 15 dolarů měsíčně a za službu s reklamou si účtuje deset dolarů za měsíc.